UPPTÄCK RIVALS VÄRLD

Tillbaka

Biljettfrågor, tillgänglighet och service

Visa / dölj alla

Stockholm 1 november 2023

Polisen har idag gått ut med information angående väskförbud på större evenemang.
Läs hela pressmeddelandet här.

Kortfattat kan vi meddela att detta väskförbud inte gäller konserter, teater eller andra evenemang i salongen på Rival. Efter samtal med Södermalmspolisen den 1 november 2023 så faller evenemangen på Rival inte inom ramen för vad som anges i pressmeddelandet. Polisen meddelar också att om något förändras så kommer de personligen att kontakta respektive arena/teater.

Nytt 2023! Två trappor ner från entrén finns vår helt nybyggda garderob, alltid bemannad när det är show och konsert. Du betalar med swish eller kort.
Garderoben öppnar 2 timmar innan kvällsföreställningen eller en timme innan matinéföreställningar.

Vi har även byggt åtta nya gästtoaletter i anslutning till garderoben. Dessutom är bägge våra restrooms i nedre Watson och i Cocktailbaren helt nyrenoverade sommaren 2023.
Totalt finns 21 toaletter samt en toalett (i entréplanet) för gäster med funktionsvariationer.

”Je m´appelle Agneta”

På grund av sjukdom ställs föreställningarna 26/9, 27/9 och 7/10 in.
Alla biljettinnehavare får under dagen löpande information från produktionsbolaget Lifeline Entertainment.
Läs pressmeddelandet här.

 

 

Om en konsert blir flyttad till annat datum eller inställd så blir du kontaktad av arrangören och/eller biljettföretaget.

Nej. Rival har varken tillgång till biljetter eller biljettsystem.
Vi säljer inte biljetter och vi kan inte hjälpa till med byte av biljetter.

Vi hoppas att denna guide skall vara till hjälp när du har frågor kring biljetter till föreställningar. Vi kan inte hjälpa till även om Du ringer Rivals växel eller kontaktar någon enskild person på Rival.

Vänd dig alltid till biljettföretaget, de har mycket bra information på sina hemsidor samt korrekta hänvisningar. Information hittar du på biljetten. Vi betonar vikten av att Du alltid köper biljetter via det biljettföretag som produktionsbolaget har anlitat.

Har du tappat din biljett? Hittar den inte i mobilen? Har blivit sjuk? Läs mer i denna guide.

Tillgänglighet (klicka här för all information)

Utdrag:

Hissen från entréplanet går ner till salong parkett. Hissen går även till Cocktailbar, Bistro och Bistrobalkong. Hissen har automatisk dörröppning. RWC i entréplan. Kontakta Rival 08-545 789 00 för omedelbar assistans.

Show och föreläsningar
På parkett finns platser anpassade för gäster med funktionsvariation. Salongsplan här. Vid köp av biljetter till föreställningar och konserter så ansvarar Du själv för att kontakta inköpsstället för att erhålla en sådan plats för Dig och en medföljande. Förbokning gäller alltid.

”Je m´appelle Agneta”

På grund av sjukdom ställs föreställningarna 26/9, 27/9 och 7/10 in.
Alla biljettinnehavare får under dagen löpande information från produktionsbolaget Lifeline Entertainment.
Läs pressmeddelandet här.

 

Du får ett sms/mail från biljettföretaget om en föreställning är inställd/framflyttad. Du kan också gå in på respektive produktionsbolags hemsida och hitta information.
Klicka här så hittar du information om vilket produktionsbolag som är arrangör för respektive föreställning.

Hur hittar jag rätt biljettföretag till rätt föreställning?
Gå in här och leta rätt på den föreställning som du har köpt biljetter till. Klicka antingen på ”biljett” eller ”info”.

Endast biljettföretaget kan hjälpa dig. Biljettföretaget har regelverk för detta och dessa godkände du vid köp av biljetten. Leta efter rätt biljettföretag här 

Frågan kan endast besvaras av biljettföretaget. Biljettföretaget har regelverk för detta och detta regelverk du vid köp av biljetten. Hitta rätt biljettföretag här.

Endast biljettföretaget kan hjälpa dig. Biljettföretaget har rutiner för detta och de kan bistå dig. Hitta rätt biljettföretag här.

Om det inte finns några biljetter att köpa på den biljettsajt som arrangören valt så råder vi dig att inte köpa andra-hands-biljetter från någon annan sajt.
Det varierar om produktionsbolagen säljer ”ej uthämtade eller återlämnade biljetter” på Rival innan en föreställning. Enda sättet att ta reda på det är att du kommer till Rival en timme innan föreställning.

Vad trevligt! Då kan ni som biljettinnehavare boka hotellrum med rabatt s.k ”Plåtägarens pris”. Klicka här och läs mer.

Vill du ha unika erbjudanden och nyheter?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Klicka för att anmäla dig
Copyright © 2024 Rival Hotel