Föreställningens längd
Flyttade eller inställda föreställningar senaste uppdateringen 2 oktober 2023
2 oktober
Arrangören Luger meddelar att konserten med Janice den 9 oktober är inställd. Biljettinnehavare har fått information via Ticketmaster.
Klicka här: Dessa regler gäller vid evenemang när biljetter är köpta via Ticketmaster.
Klicka här: Dessa regler gäller vid evenemang när biljetter är köpta via Eventim.
Klicka här: Dessa regler gäller vid evenemang när biljetter är köpta via Nortic.
Kan Rival hjälpa till med biljettfrågor?
Nej. Rival har varken tillgång till biljetter eller biljettsystem.
Vi säljer inte biljetter och vi kan inte hjälpa till med byte av biljetter.
Vi hoppas att denna guide skall vara till hjälp när du har frågor kring biljetter till föreställningar. Vi kan inte hjälpa till även om Du ringer Rivals växel eller kontaktar någon enskild person på Rival.
Vänd dig alltid till biljettföretaget, de har mycket bra information på sina hemsidor samt korrekta hänvisningar. Information hittar du på biljetten. Vi betonar vikten av att Du alltid köper biljetter via det biljettföretag som produktionsbolaget har anlitat.
Har du tappat din biljett? Hittar den inte i mobilen? Har blivit sjuk? Läs mer i denna guide.
Tillgänglighet
Tillgänglighet (klicka här för allt)
Utdrag:
Hissen från entréplanet går ner till salong parkett. Hissen går även till Cocktailbar, Bistro och Bistrobalkong. Hissen har automatisk dörröppning. RWC i entréplan. Kontakta Rival 08-545 789 00 för omedelbar assistans.
Show och föreläsningar
På parkett finns platser anpassade för gäster med funktionsvariation. Salongsplan här. Vid köp av biljetter till föreställningar och konserter så ansvarar Du själv för att kontakta inköpsstället för att erhålla en sådan plats för Dig och en medföljande. Förbokning gäller alltid.
Hörslingor i salongen
Hur får jag reda på om föreställningen är inställd?
Du får ett sms/mail från biljettföretaget om en föreställning är inställd/framflyttad. Du kan också gå in på respektive produktionsbolags hemsida och hitta information.
Klicka här så hittar du information om vilket produktionsbolag som arrangerar respektive föreställning.
Hur hittar jag rätt biljettföretag till rätt föreställning?
Gå in här och leta rätt på den föreställning som du har köpt biljetter till. Klicka antingen på ”biljett” eller ”info”.
Klicka här: Dessa regler gäller vid evenemang när biljetter är köpta via Ticketmaster.
Klicka här: Dessa regler gäller vid evenemang när biljetter är köpta via Eventim.
Klicka här: Dessa regler gäller vid evenemang när biljetter är köpta via Nortic.
Jag vill köpa biljett
Jag har fått förhinder och kan inte använda min biljett
Endast biljettföretaget kan hjälpa dig. Biljettföretaget har regelverk för detta och dessa godkände du vid köp av biljetten. Leta efter rätt biljettföretag här
Jag vill byta min biljett till annat datum
Frågan kan endast besvaras av biljettföretaget. Biljettföretaget har regelverk för detta och dessa godkände du vid köp av biljetten. Hitta rätt biljettföretag här.
Jag hittar inte min biljett
Endast biljettföretaget kan hjälpa dig. Biljettföretaget har rutiner för detta och de kan bistå dig. Hitta rätt biljettföretag här.
Du vill köpa biljett men det är utsålt
Om det inte finns några biljetter att köpa på den biljettsajt som produktionsbolaget valt så råder vi dig att inte köpa andra-hands-biljetter från någon annan sajt.
Det varierar om produktionsbolagen säljer ”ej uthämtade eller återlämnade biljetter” på Rival innan en föreställning. Enda sättet att ta reda på det är att du kommer till Rival en timme innan föreställning.
Salongsplan parkett och balkong
Vi har biljetter men vi vill också bo på Rival!
Vad trevligt! Då kan ni som biljettinnehavare boka hotellrum med rabatt s.k ”Plåtägarens pris”. Klicka här och läs mer.
Finns det garderob?
Från mitten av oktober fram till början av april så har vi en bemannad garderob. Betalning sker med swish eller kort ( kontantfritt ).