Publika evenemang med restriktioner
Flyttade eller inställda föreställningar - uppdaterad 8/3
Klara Zimmergren “Allt kommer bli bra” flyttad från 12 maj 2021 till 1 december 2021. Biljettinnehavare får löpande information.
Klicka här: Dessa regler gäller vid evenemang när biljetter är köpta via Ticketmaster.
Klicka här: Dessa regler gäller vid evenemang när biljetter är köpta via Eventim.
Klicka här: Dessa regler gäller vid evenemang när biljetter är köpta via Nortic.
Förebyggande Covid-19
Salongen
Vi inväntar direktiv från myndigheterna gällande regelverket. Om restriktionerna fortsätter men de ändå ger oss möjlighet att ta emot ett begränsat publikantal så planerar vi enligt nedan i syfte att förhindra smittspridning.
Städning salong
Förutom ordinarie städning så kommer rengöringsfokus ligga på salongens kontaktytor.
Handsprit
Det kommer att finnas golvställningar med beröringsfria handspritautomater utplacerade på flera ställen på parkett samt på balkong. Beröringsfria handspritautomater finns även i anslutning till toaletter som för övrigt nås via dörrarna längst bak på parkett och balkong.
Insläpp till salong – ny entré
I syfte att förhindra köbildning kan insläpp till föreställningar ske via en tillfällig utomhusentré som ligger tio meter till höger om den stora hotellentrén. Denna tillfälliga entré kommer vara tydligt uppmärkt och lätt att hitta.
Biljettförsäljning
All biljettförsäljning till kommande evenemang sker via biljettföretag som produktionsbolagen har valt.
Watson´s bar och Rivals Bistro
Vill du vara säker på att få ett middagsbord i bistron, före eller efter en föreställning, så rekommenderar vi att du förbokar här. Innan en föreställning kan vi endast servera gäster som har en sittplats i barer eller bistro och det betyder också att insläpp av nya gäster via stora entrédörrarna är begränsat.
Tillgänglighet
Tillgänglighet (allt )
Utdrag:
Hissen från entréplanet går ner till salong parkett. Hissen går även till Cocktailbar, Bistro och Bistrobalkong. Hissen har automatisk dörröppning. RWC i entréplan. Kontakta Rival 08-545 789 00 för omedelbar assistans.
Show och föreläsningar
På parkett finns platser anpassade för gäster med funktionsnedsättning. Vid köp av biljetter till föreställningar och konserter så ansvarar Du själv för att kontakta inköpsstället för att erhålla en sådan plats för Dig och en medföljande. Förbokning gäller alltid.
Hörslingor i salongen
Hörslingor – APP eller digitalt.
APP hörslinga i salongen
1. Gå till Apple App Store℠ eller Google Play™
2. Ladda ner gratisappen ”WaveCast Audio Receiver”.
3. Anslut till det öppna nätverket som heter “Hearing Hotspot” med din telefon.
4. Starta WaveCAST-appen på din telefon.
5. Välj ljudet du vill lyssna på överst i listan.
Digital hörslinga i salongen
Låna en mottagare i hotellets reception.
Sätt Din hörapparat i T eller MT läge. Hörslingan fungerar endast i dessa två lägen.
Du reglerar volymen på mottagaren. Den digitala signalen förmedlas trådlöst och fungerar oberoende av plats i salongen.
Hur får jag reda på om föreställningen är inställd?
Du får ett sms/mail från biljettföretaget om en föreställning är inställd/framflyttad. Du kan också gå in på respektive produktionsbolags hemsida och hitta information.
Klicka här så hittar du information om vilket produktionsbolag som arrangerar respektive föreställning.
Hur hittar jag rätt biljettföretag till rätt föreställning?
Gå in här och leta rätt på den föreställning som du har köpt biljetter till. Klicka antingen på “biljett” eller “info”.
Klicka här: Dessa regler gäller vid evenemang när biljetter är köpta via Ticketmaster.
Klicka här: Dessa regler gäller vid evenemang när biljetter är köpta via Eventim.
Klicka här: Dessa regler gäller vid evenemang när biljetter är köpta via Nortic.
Kan Rival hjälpa till med biljettfrågor?
Nej. Rival har varken tillgång till biljetter eller biljettsystem. Vi hoppas att denna guide skall vara till hjälp när du har frågor kring biljetter till föreställningar. Dessvärre kan vi därför heller inte hjälpa till rent praktiskt även om Du ringer Rivals växel eller kontaktar någon enskild person på Rival.
Vår rekommendation är att Du i första hand alltid vänder dig till biljettföretaget, de har mycket bra information på sina hemsidor samt korrekta hänvisningar.
Jag vill köpa biljett
Jag har fått förhinder och kan inte använda min biljett
Endast biljettföretaget kan hjälpa dig. Biljettföretaget har regelverk för detta och dessa godkände du vid köp av biljetten. Leta efter rätt biljettföretag här
Jag vill byta min biljett till annat datum
Frågan kan endast besvaras av biljettföretaget. Biljettföretaget har regelverk för detta och dessa godkände du vid köp av biljetten. Hitta rätt biljettföretag här.
Jag hittar inte min biljett
Endast biljettföretaget kan hjälpa dig. Biljettföretaget har rutiner för detta och de kan bistå dig. Hitta rätt biljettföretag här.
Du vill köpa biljett men det är utsålt
Om det inte finns några biljetter att köpa på den biljettsajt som produktionsbolaget valt så råder vi dig att inte köpa andra-hands-biljetter från någon annan sajt.
Det varierar om produktionsbolagen säljer “ej uthämtade eller återlämnade biljetter” på Rival innan en föreställning. Enda sättet att ta reda på det är att du kommer till Rival en timme innan föreställning.
Salongsplan parkett och balkong
Vi har biljetter men vi vill också bo på Rival!
Vad trevligt! Då kan ni som biljettinnehavare boka hotellrum med rabatt s.k “Plåtägarens pris”. Klicka här och läs mer.
Finns det garderob?
Från mitten av oktober fram till början av april så har vi en bemannad garderob. Betalning sker med swish eller kort ( kontantfritt ).